poniedziałek, 1 września 2014

Stosik sierpniowy + ręczniczek Tsukishimy Kei

Nawet nie pamiętam kiedy ostatni raz udało mi się napisać notkę na czas... ale tym razem jest w terminie... Pewnie tylko dlatego, że podsumowanie sierpnia nie jest tym razem zbyt obszerne.


Seven Days - Venio Tachibana & Rihito Takarai (2)
Karneval - Touya Mikanagi (7)
DOGS: Bullets & Carnage - Shirow Miwa (8)
Matołki 48 Yowamushi Fanbook - Otai

Seven Days 2 jest ostatnim tomikiem z tej serii. Jego okładka wydaje mi się bardziej sztywna niż tą, którą otrzymaliśmy w pierwszym tomie. Druk jest świetny, tak jak to było w Seven Days 1, lecz jeżeli chodzi o klejenie, to nie jest już tak ładnie. Tomik rozkleja mi się między spisem treści a stroną pierwszego rozdziału. Sprawia to, iż mam niemałe obawy czy czasem nie zaczną przez to wypadać z niego kartki... Historia obu tomików jest mi od dawna bardzo znana. Wiele razy czytałam już tę mangę, więc cieszę się, że została ona wydana na polskim rynku i że mogę postawić sobie Seven Days na swojej półce. Drugi tomik zamyka tytułowe siedem dni związku Seryou z Shiro i przedstawia nam jakie decyzje podjęli chłopcy względem siebie.
Karneval został przypadkowo pominięty w poprzednim podsumowaniu. Totalnie o nim zapomniałam. Historia z Karnevala 7 wybiega dalej niż anime. Według mnie jest to tomik o wszystkim i o niczym, jakby przestój przed kolejnymi akcjami. Mimo to bardzo przyjemnie mi się czytało. Na obwolucie z przodu możemy podziwiać Jiki'ego, a w środku jak zawsze otrzymujemy jedną kolorową stronę z większością głównych bohaterów.
Z kolei historia w DOGSach coraz bardziej się rozpędza, przez co wszystko wydaje się jeszcze bardziej zagmatwane... Kartki jak zwykle bardzo prześwitują i tutaj poprawy nie przewiduję. Jest zbyt wiele kadrów gdzie albo króluje w większości sama czerń albo sama biel. Na obwolucie prezentują się nam Naoto oraz Nill, zaś w środku otrzymujemy jedną kolorową stronę z Haine i Badou.
Matołki 48 to doujinshi z serii Yuwamushi Pedal i jest to druga praca Otai. Pierwszą był doujinshi z Kuroko no Basket. Gdyby przyrównać oba doujinshi - Matołki mają sztywniejszą okładkę i jest ona matowa. Widać również poprawę kreski. Ogólnie bardzo mi się podoba, całość czytałam z uśmiechem na twarzy. Historie oparte są na piosenkach japońskiego girlsbangu AKB48. No i muszę się pochwalić, że na końcu tego dj kilka osób otrzymało dedykowane arty, w tym własnie ja ^^ 


Ręczniczek - Tsukishima Kei

Kiedy pokazano grafiki ręczniczków z bohaterami Haikyuu!!, stwierdziłam, ze Tsukki jest na nim najbardziej  i najdziwniej powyginany. Lecz kiedy coraz częściej na niego spoglądałam, to coraz bardziej mi się podobał. Tak więc w końcu zdecydowałam się na zamówienie. Ręczniczek mierzy sobie 20cm x 120cm i jest bardzo mięciutki.

38 komentarzy:

  1. Notka na czas, mamaTabitha jest taka wzruszona. *łezka w oku*
    Sierpień to taka cisza przed wrześniową burzą, co? xD hah
    Tak strasznie boli mnie czytanie takich opinii o Seven Days, aż boję się zamówić swój egzemplarz. T.T
    Nie wiem, czy to dziwne, ale ja znowu bardzo lubię takie sielankowe tomy jak ten z Karneval. xD Akcja akcją, ale dzięki takim "przerywnikom" możemy lepiej poznać charakter bohaterów, przynajmniej ja jestem takiego zdania. ^^
    Tsukki taki ładny. <33 Fakt faktem ma nieco powyginaną pozę, ale ogólnie świetnie się prezentuje. ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie wrzesień też jakiś owocny się nie zapowiada... ale kto wie co jeszcze zamówię i kiedy to przyjdzie XD
      Może po prostu część tury miała te uszkodzenia w SD i może akurat nie załapiesz się na zły tomik. W sumie dziwię Ci się, że nie kupiłaś SD na Niuconie, mogłaś przecież obmacać, obejrzeć i wybrać najlepszy :)
      Mi już się tak powyginana poza podoba, więc nie żałuję zamówienia xP

      Usuń
    2. Ale doujinów sporo będzie. ^^ I nendo Aoby, nie?
      Weź nie przypominaj mi, do teraz nie mogę zrozumieć, czemu go sobie nie kupiłam. O.o

      Usuń
    3. Ano własnie doujiny, zapomniałam o nich XD I nendos Aoby. I Tsukki. Kurczę, teraz się zrobiło tego dużo @__@
      No i w sumie na konwentach jakieś tam promocje też są, no nie?

      Usuń
    4. No widzisz! xD
      U Kotori 20zł kosztował tomik, więc na gildii wychodzi taniej, może to był powód przez który go nie kupiłam? xD hah

      Usuń
    5. eh? sądziłam, że na konwentach jest spora zniżka na mangi. To faktycznie opłaca się zamawiać przez internet...

      Usuń
    6. Niektórzy mają większe zniżki, JPF miało chyba 20% albo 30% nie pamiętam, no w każdym razie coś w tym przedziale, JG chyba też tak. xD

      Usuń
  2. Ja jestem ostatnimi czasy tak nieżywa, że nawet nie mam sił ruszyć dupki po mangi. Za to co rusz przyłazi kurier i aż mi wstyd z tego powodu >D
    Nie wiem czemu, ale ten ręcznik bardziej mi przypomina szalik :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja mam przerwę z zakupami XD kiedyś tez listonosz co chwile pukał do moich drzwi, ale się troszkę uspokoiłam xP
      Bo w sumie on jest troszkę jak taki szalik >D

      Usuń
  3. O co chodzi z tymi ręczniczkami? Ty i Tabitha chyba wspólne zakupy robicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obie zdecydowałyśmy się na zakup ręczniczków z tej serii, więc postanowiłyśmy zrobić wspólne zamówienie, żeby przesyłka wyszła taniej~

      Usuń
    2. Jak pisze Carrie, często zamawiamy razem, bo mamy podobny gust, więc kupujemy stuff z tych samych serii~ ^^

      Usuń
  4. Szkoda, że drukarnia znowu strollowała Kotori, a wydawało się, że wszystko jest na dobrej drodze. Jak pech to pech, alesłyszałam, ze są ludzie, którzy dostali normalne egzemplarze. xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko, że Kotori na wydanie tej serii zmieniło drukarnię i chyba to też im niezbyt wyszło na dobre XD no własnie też spotkałam się z tym, że trafiły się ludziom porządne wydania xP

      Usuń
  5. A mój tomik Seven Days wciąż jeszcze do mnie nie dotarł. T.T No ale jeśli dobrze pójdzie, to może nawet jutro w końcu go dostanę. Z DOGS jestem do tyłu, nadal nie przeczytałam siódmego tomiku. A te ręczniczki coraz bardziej mnie kuszą... ;3

    OdpowiedzUsuń
  6. jeszcze trochę i też będę miała 2 tom Seven Days :D

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja ciągle mam wahania typu - kupić Seven Days czy nie. Coraz więcej słyszę komentarzy niezadowolonych z mangi :/ Ale nadal mnie kusi xD

    OdpowiedzUsuń
  8. Mój egzemplarz "Seven Daysa" wygląda ok, ale boję się go za bardzo otwierać :P Oba tomy tego tytułu jakoś tak szybko się pojawiły, a na nowe "Kwiaty" trzeba tyle czekać :<

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedyś miałam apetyt na Seven Days, ale w końcu sobie odpuściłam. Jak w sumie z większością :( Ale widzę, że Twoja kolekcja ciągle rośnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Całkiem zgrabny stosik, niestety żadna z pozycji nie dla mnie, więc nawet nie mam jak skonfrontować Twojego wpisu z moimi uczuciami... Ale ręczniczek zacny~! Będziesz go używać, czy będzie stricte do dekoracji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do dekoracji. Już został powieszony ^^

      Usuń
  11. Z tego stosiku podebrałabym tylko Seven Days :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak pierwszy raz tu dziś zajrzałam, byłam ciekawa czy bloga prowadzi kobieta, czy może mężczyzna. Haha, ciekawie opisane. Osobiście niecierpię Kuroko no basket(dobrze napisałam?) ale miło się czyta.
    Pozdrawiam
    www.japonskiwachlarz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Hej, czemu tak długo Cię nie ma? ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Całkiem ciekawy stosik.
    Ręcznik-istne cudo! <3
    kakas-nakoblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. https://www.facebook.com/pages/Zdj%C4%99ciowisko/1518498775071970?fref=ts Sorka za spam:< Zapraszam!!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Kotori chyba już ma w swoim uroku taki typ druku, ale nawet nie zauważyłam problemu z rozklejającą się okładką w swoich egzemplarzach. Może dlatego, że zawsze staram się ich nie otwierać do końca nauczona swego czasu wyjątkową mizernością tomików waneko. Te czasy minęły, przyzwyczajenia zostały.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozkleja się między kolorową stroną a stroną 1 rozdz. I chyba tak było w większości egzemplarzy. I w sumie zauważyłam to tylko w Seven Days 2 po tym jak ktoś o tym wspomniał na blogu. Sama tego nie zauważyłam za pierwszym razem jak otworzyłam tomik. Ale Kotori ma przeważnie problemy z drukarnia. Ciąży na nich jakieś fatum XD

      Usuń
  17. Hej, mam pytanko odnośnie zamawiania przez Ciebie cd z character songami. W innym wątku na blogu, przeczytałam Twój komentarz, w którym napisałaś, że zamawiasz cd na yesasia.com i wybierasz opcję z darmową przesyłką. Moje pytanie brzmi: ile czasu musisz czekać aż dojdzie do Ciebie przesyłka? I drugie pytanie: kto dostarcza Ci przesyłkę - poczta polska, czy jakiś kurier? (jeśli tak, to jaki?). Pytam, bo po raz pierwszy tam coś zamówiłam i zastanawiam się jak długo będę musiała czekać na moją przesyłkę. Zamówiłam z opcją darmowej przesyłki (czyli standard shipping). Czekam już 8 dni. Daję im 14 dni, a później zacznę się martwić, ale fajnie by było wiedzieć ile to zazwyczaj trwa. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, darmowa przesyłka na yesasia to nierejestrowana przesyłka, więc czas oczekiwania na taką przesyłkę to od 2 tygodni do 3. Czasami nawet dłużej, więc nie masz się co martwić. Martwić się możesz jak nie przyjdzie po 40 dniach xP I mówię poważnie, nierejestrowane idą jakieś 3 tygodnie. Paczka przyjdzie Poczta Polską i jeżeli się zmieści to wrzucą Ci ją do skrzynki.
      Character Songi też zamawiam na cdjapan, tam jest tego o wiele więcej, ale czasami naliczają bardzo duże koszty wysyłki. Mimo wszystko możesz poprzez dodawanie CD do koszyka zobaczyć ile wyniesie Cie wysyłka :) mam nadzieję, że pomogłam, pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Dzięki za odpowiedź. Sprawdziłam dzisiaj skrzynkę - 9 dzień i nadal nic, ale jak piszesz że 14 dni to minimum, a 3 tygodnie to standard, więc spokojnie poczekam dłużej - dzięki za uspokojenie :) Mam nadzieję, ze przesyłka dojdzie. Szkoda, że w tej standardowej formie nie ma opcji "tracking". Myślę, że dla wszystkich byłoby to dobre, bo i oni, w razie zaginięcia, wiedzieliby gdzie jej szukać(mniej więcej)... A w dzisiejszych czasach opcje śledzenia przesyłek są coraz tańsze. Za to opcja przesyłki ekspresowej jest tak mega droga, że szok :/

      Usuń
    3. W 7-9 dni to czasami nawet rejestrowane nie dochodzą, więc możesz się uspokoić i poczekać te 3 tygodnie. Nie raz zamawiałam paczkę nierejestrowaną i wszystkie doszły. W okresie świątecznym to nawet 1,5 miesiąca idą nierejestrowane. Oczywiście sa przypadki gdzie nierejestrowana idzie tylko tydzień, ale no mówie to są wyjątki.
      Niestety nie ma trackingu ale za to można sporo zaoszczędzić. Jeżeli ktoś często zamawia różne rzeczy z zagranicznych sklepów to mimo wszystko chce jak najwięcej zaoszczędzić na wysyłkach. Ja sama zaczynam posyłać więcej paczek nierejestrowanym bo szkoda mi już kasy >.< co do kuriera to szkoda gadać... DX

      Usuń
    4. Dzisiaj doszło!!! :) Czyli po 14 dniach od wysyłki i po 18 od złożenia zamówienia :) Bardzo się cieszę, bo zamawiałam pierwszy raz w Yesasia.com i w ogóle pierwszy raz coś z Azji, a naczytałam się w internecie, że różnie bywa z tą przesyłką standardową. W każdym razie wszystko dotarło terminowo i zgodnie z opisem. Jestem super szczęśliwa :)

      Usuń
    5. To super ^^ wiadomo jak jest to nierejestrowana to może sie zgubić, to zawsze musisz miec na uwadze xP Przy następnych zakupach już będziesz wiedzieć jak to wygląda i na pewno będziesz spokojniejsza ^^

      Usuń
  18. Kurczę, tak czytam o tych wszystkich stosikach i aż mnie korci, żeby samej zacząć o nich pisać... To są takie przyjemne posty!
    A i prawda, że historia w DOGSach z tomiku na tomik bardziej pędzi, dlatego po siódmym tomie poddałam się i czekam, aż się skończy. Przeczytam wszystko na raz, nie mam siły się w tym orientować. @_@

    OdpowiedzUsuń
  19. Waa, ale ręcznik! *.* Też bym taki chciała, choć najlepiej z Sugą. ^^

    OdpowiedzUsuń
  20. Mr... takim ręczniczkiem to chętnie bym się wycierała, haha <3

    OdpowiedzUsuń