sobota, 7 września 2013

Manga&Anime Tag

Zostałam nominowana do tagu przez Myszę. Jest on stworzony właśnie przez nią samą i jeszcze jedną z bloggerek.

O tagu:
Tag ten powstał, by łączyć fanów m&a piszących blogi. Należy odpowiedzieć na dziesięć zawartych w nim pytań, następnie nominować siedem osób i poinformować je o nominacji. 



1. Obrazy ruchome i nieruchome.
Wolisz czytać mangi czy oglądać anime?
Zdecydowanie oglądać anime. Wolę jak postacie się poruszają i jak są w kolorze. Chociaż mangi uwielbiam coraz bardziej. Mimo iż czytam je od niedawna, coraz bardziej się w nich zatracam xD

2. Pierwsze pokemony za płoty.
Jaka była Twoja pierwsza i obejrzana w całości seria?
Serio, Pokemony też się liczą? :D Jeżeli chodzi tutaj od jakiego anime zaczęłam tak na poważnie siedzieć w tym świecie, to jest to Bleach. Moje pierwsze, świadomie wybrane anime, na którego punkcie mam niezłego fioła. A teraz ten kto jest ze mną prawie, że od początku bloga, może bez trudności wychwycić od kiedy siedzę w m&a :D

3. Życie mierzone w odcinkach i rozdziałach.
Ile mniej więcej obejrzałeś/łaś anime i przeczytałeś/łaś mang?
Mam ukończone 84 serie… Mało, ale trzeba tutaj zwrócić uwagę, że siedzę w tasiemcach xD  No dobra, niech Wam będzie: wychodzi mi marne 33,3 – tyle dni straciłam na oglądanie anime.
Hmm… mangi. Po czterech miesiącach czytania, mam 14 ukończonych, co daje 5,7. Chociaż to jest kwestia do dociągnięcia, ponieważ nie mam jeszcze zapisanych wszystkich przeczytanych mang.

4. Twarz z plakatów.
Jaka jest Twoja ulubiona postać?
Grimmjow Jaegerjaquez, Shinji Hirako, Shintarou Midorima, Hayato Gokudera oraz Hei.

5. Festiwal otwierających się w kieszeni czerwonych scyzoryków.
Której postaci najbardziej nienawidzisz?
Tamaki Kasuga – „Hiiro no Kakera” Przez tą dziewczynę, pierwszy raz nie dokończyłam anime. Same już myślenie o niej mnie denerwuje xD

6. Przez uszy do serca.
Masz swojego ulubionego seiyu?
Tutaj chyba nie będę zbyt oryginalna. Podobają mi się wyraziste seiyuu, co za tym idzie – dość popularni. Więc chyba nie będzie zaskoczeniem jak napiszę: Ono Daisuke, Miyano Mamoru oraz Suwabe Junichi. No i jeszcze Fukuyama :)

7. Historia najnowsza.
Jaką serię ostatnio obejrzałeś/łaś?
Darker than Black – anime bardzo mi się spodobało. Do tego stopnia, że stało się jednym z ulubionych. A to głównie za sprawą głównego bohatera Hei’a.

8. Chluba fana.
Zbierasz mangi, magazyny lub gadżety związane z m&a?
Tak, wszystkiego po trochu. Mangi, Nendoroidy, Wallscrole, Kubki, Gashaponki, Bransoletki, Breloki, Przypinki. Trafiła się nawet Dakimakura.
Był czas, że kasę wydawałam tylko na gadżety, teraz jednak przerzuciłam się na mangi. To chyba bardziej opłacalny biznes xD

9. Manga w czerwieni i bieli.
Jakie jest Twoje ulubione polskie wydawnictwo zajmujące się wydawaniem mang?
Za dużo na ten temat to ja nie mogę się wypowiedzieć…, ale - JPF za Bleach oraz Waneko za ładne wydania mang.

10. Oczy szeroko otwarte.
Co myślisz o fandomie?
Nie wiem. Nie byłam na żadnym konwencie. W Internecie zazwyczaj komentuję blogi, które mają swój poziom. Zwyczajnie nie mam zdania. 

Nominuję:

Nie będę miała za złe jak ktoś nie odpowie. Wiem, że wszystkie moje nominacje zazwyczaj są olewane. Ale skoro trzeba to rozprzestrzenić to spróbuję. Może jednak ktoś podejmie się tego wyzwania? :) Mam nadzieję.

niedziela, 1 września 2013

Stosik sierpniowy + Nendoroid Gakupo


A oto co pozostało mi do zaprezentowania z sierpniowych zakupów. Niektóre z tych pozycji było kupowane na szybko i niespodziewanie. Sierpień mogę zaliczyć do naprawdę udanego miesiąca pod względem nowych nabytków. Co prawda część Bleach, którego zakupiłam w sierpniu została zaprezentowana dwie notki wcześniej. Tutaj jednak, tylko jedna pozycja została odkupiona.


DOGS: Stray Dogs Howling in the Dark - Shirow Miwa (0)
Bleach - Tite Kubo (28-29)
Szczęście w Nieszczęściu - Otai (Doujinshi)
Bleach Official Character Book - SOULs - The Rain Drags Black Sun Down
Bleach Official Character Book 2 - MASKED

Wreszcie mogę się w pełni cieszyć uzupełnioną kolekcją Bleach. Teraz będę kupować na bieżąco i z całą pewnością już nowiutkie tomiki. Na mangę DOGS zdecydowałam się po obejrzeniu 4-odcinkowego OVA i coś mi się zdaję, że zdecyduję się na kupno kolejnych tomików. 

Doujinshi zakupiłam od Otai. Jest to pierwszy polski dj. Zawiera w sobie historyjki z anime "Kuroko no Basket". Przyznam szczerze, że nie znam się jeszcze na ocenianiu mang ale kiedy otworzyłam tego dj naprawdę wpadłam w podziw :D Jest pięknie i solidnie wydany! No i dziękuję po raz kolejny za gratisowego Shin-chana.

Character Book - są to z kolei wydania po angielsku. Zawierają w sobie plakaty, kolorowe strony, szczegółowe opisy bohaterów, wywiady, bonusowe rozdziały, Oneshot, który był pierwotną wersją mangi wydane przez Viz Media oraz słowniczek.
SOULs poświęcony jest początkom mangi - opis najważniejszych postaci. MASKED z kolei przedstawia przeważnie Vizardów oraz Arrancarów. Ponadto ukazuje nabyte z biegiem czasu umiejętności pierwszoplanowych bohaterów. Czyli wszystko to co nie zostało ujęte w SOULs.

***

Nendoroid Gackpo Kamui
Seria: Virtual Vocalist Gackpoid
Good Smile Company


A oto długo wyczekiwany Nendoroid Gakupo. Zamówiła go dla mnie Riw - za co bardzo jej dziękuję! (mam nadzieję, że nie masz mnie jeszcze dość XD) Został zamówiony w lipcu, otrzymałam go w połowie sierpnia. Więc zaliczyłam go jako nabytek sierpniowy. Nendoroid Gakupo podobał mi się już od dłuższego czasu, jednakże nie byłam zbytnio zdecydowana na jego kupno. Dzięki niektórym osobom zdecydowałam się jednak zainwestować w to cudo. Nie żałuję!





Jest to mój pierwszy Nendoroid i chyba jednak wstrzymam się od głębszej oceny, gdyż najzwyczajniej w świecie tego nie potrafię i nie do końca wiem od czego zacząć xD Podoba mi się różnorodność dodatków i to jak wszystko dobrze się trzyma. Jedyne co się boję - to dotykać jego włosów - tych kosmyków z przodu. Są strasznie delikatne i obawiam się, że jedno mocniejsze i nieostrożne ich dotknięcie skończy się ich złamaniem...

A teraz biegnę nadrabiać zaległości na Waszych blogach :)